fbpx
esecos logga

Så använder ni SaaS-tjänster för att kunna ta längre kaffepauser

Så använder ni SaaS-tjänster för att kunna ta längre kaffepauser

Ett ökat behov av molntjänster inom e-handelsbranschen

E-handeln har kommit att bli en av de mest innovativa och snabbväxande branscherna, där företagen konstant måste hitta nya sätt att hålla takten med kundernas förväntningar. Att hålla verksamheten i fas kan dock vara en utmaning beroende på vilka system och mjukvaror man använder. Det är därför inte förvånande att vi ser att allt fler företag vända sig till SaaS och molntjänster för att hantera sina flöden och processer. 

Att ställa om till fler molntjänster innebär en mängd olika fördelar, men en av de mest påtagliga är att det låter e-handlare maximera sin produktivitet – och spara tid!

Är ni fortfarande osäkra? Låt oss visa er några exempel på hur ni kan gynnas av att hålla till uppe bland molnen!

SaaS möjliggör en snabb och smärtfri skalbarhet 

Med molntjänster kan ni vara mer skalbara och flexibla för såväl interna som externa förändringar. 

SaaS-företag kan enkelt skala upp molntjänsten efter företagets behov utan någon manuell ansträngning. För e-handlare som står inför övergångar till nya produkter eller marknader är detta extremt viktigt. Istället för att slösa tid på manuella uppdateringar eller byte av hårdvara, kan de fokusera på att sälja sina produkter. Detta är i förlängningen inte bara något ni sparar tid på, utan underlättar hela er tillväxtresa i det långa loppet!

Spara tid genom att automatisera manuella processer

Först och främst kan molntjänster hjälpa till att automatisera många processer i den vardagliga verksamheten, vilket frigör tid och resurser att lägga på annat. Exempelvis kan ett molnbaserat affärssystem ge förslag på prognosbaserade inköpsordrar, se till att skicka ut fakturor till kunderna eller skriva ut optimerade plocklistor till lagerarbetarna.

Genom att outsourca vissa av dessa administrativa uppgifter till en molntjänst kan ni frigöra tid att lägga på kärnverksamheten och att förbättra era produkter, kundupplevelse och logistik. Eller för att kunna ta en längre kaffepaus!

SaaS håller er konstant uppdaterade med den senaste tekniken

VId valet av molntjänst – se till att välja ett SaaS-bolag som håller sig uppdaterade med den senaste tekniken och innovationerna. På så vis behöver ni inte lägga tid eller pengar på att själva bygga, underhålla eller felsöka era system. Ett bra SaaS-bolag investerar ständigt i nya teknologier och funktioner för att förbättra sina tjänster och lösningar – vilket ni som kunder ska dra nytta av! 

Och just det! Vill ni uppdatera till den senaste versionen av systemet med den nya teknologin? Då går det självklart blixtsnabbt eftersom systemet ligger i molnet – inga installationer eller byten av hårdvara krävs!

Snabbare tillgång till datan, var du än befinner dig

Ett molnbaserat system kan tillhandahålla all er data, var ni än befinner er. Då molntjänster uppdaterar och synkroniserar allt per automatik, oavsett det gäller flera olika lagersaldon eller kunddata, har du tillgång till allt både från kontoret och från hängmattan ute i sommarstugan. I dagens arbetsklimat där många väljer att arbeta från olika platser, är detta guld värt!

Se till att välja rätt SaaS-leverantör

Vill man dra nytta av SaaS och molntjänster till fullo, är det viktigt att välja rätt leverantör och lösning för den egna verksamheten. Det viktigaste är att leta efter en pålitlig leverantör som förstår era behov och önskemål. På så sätt kan ni säkerställa att ni får funktioner och lösningar som passar er unika verksamhets processer.

Sammanfattningsvis har molntjänster revolutionerat sättet e-handlare kan sköta sin verksamhet på och har gjort dem mer effektiva, kapabla och automatiserade än någonsin förut. Genom att omfamna fördelarna med molntjänster kan man se till att hålla sig i framkant inom branschen och tillhandahålla bästa möjliga upplevelse för sina kunder.

Vill du veta mer?

Vårt fokus ligger på att skapa smarta system som sparar tid och pengar för användaren, genom att eliminera dubbelt arbete och ineffektiv hantering.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer?

Effektiva Strategier för Merförsäljning på din Webshop

Effektiva Strategier för Merförsäljning på din Webshop

Med merförsäljning kan du både öka det genomsnittliga ordervärdet och förbättra kundupplevelsen. Här samlar vi några beprövade strategier!
Omnikanal vs Multikanal: Skapa en Sömlös Kundupplevelse i E-handeln

Omnikanal vs Multikanal: Skapa en Sömlös Kundupplevelse i E-handeln

Som e-handlare är det viktigt att förstå skillnaden mellan omnikanal- och multikanalstrategi och hur man använder dessa för att skapa…
Hur du Minskar Returgraden på din Webshop

Hur du Minskar Returgraden på din Webshop

Förståelsen och hanteringen av dina returer är avgörande för att säkerställa en effektiv och lönsam webshop. Såhär kan du säkerställa…
Ny digital returvy i Nemo – automatisera returprocessen

Ny digital returvy i Nemo – automatisera returprocessen

Med en digital retur kommer kunden kunna välja returorsak, ladda upp bild vid behov och välja hur de ska skicka…

Vi vet hur e-handel ska fungera när den fungerar som bäst, helt enkelt.

Registrera dig på vårt nyhetsbrev!

Lösningar

Eseco

©Eseco System AB [#this year :%Y]

 Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60 • info@eseco.se

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner