fbpx
esecos logga

Uppdatera till den nya versionen av Klarna v.3

Uppdatera till den nya versionen av Klarna v.3

Klarna uppdaterar sin checkout

Klarna har funnits med i Nemo som betallösning sedan länge. När Klarna gick ut med att de lagt i en extra växel och skulle lansera en ny version, visste vi därför att det skulle bli något riktigt bra.

Klarna har nämligen lanserat Klarna v. 3, som även inkluderar Klarna Checkout. Det innebär en smidigare och bättre helhetsupplevelse för kunden, med förhoppningen att ni som företag även ska få en bättre konvertering i slutändan.

Vad är nytt i Klarna v.3?

Bland annat får ni tillgång till Insights-appen i deras Merchant Portal, där ni kan följa aktuell statistik kring försäljningen, kund-demografi och annan värdefull information. Några funktioner som har lagts till i syfte att boosta er försäljning, är bland annat förifyllda personuppgifter, fler betalningsalternativ samt en anpassningsbar checkout. Precis som tidigare, kan du som använder Nemo med Klarna V3: ändra order, aktivera betalningar och återbetala kunden med automatik från affärssystemet. Det finns även en HPP (hosted payment page) för Klarna v3, vilket gör att kundtjänst kan lägga manuella order i affärssystemet men där kunden ändå har alla möjligheter att signera köpet på ett säkert sätt!

Att vi nu kopplar ihop Klarna v.3 och Nemo innebär alltså en ännu mer friktionsfri och effektiv upplevelse – både för era kunder och er verksamhet!

För er som har Klarna v.2 är det extra viktigt att ni ser över detta, då den äldre versionen inte stöds efter oktober i år. Mer om det kan ni läsa här.

Vill du veta mer?

Vårt fokus ligger på att skapa smarta system som sparar tid och pengar för användaren, genom att eliminera dubbelt arbete och ineffektiv hantering.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer?

Effektiva Strategier för Merförsäljning på din Webshop

Effektiva Strategier för Merförsäljning på din Webshop

Med merförsäljning kan du både öka det genomsnittliga ordervärdet och förbättra kundupplevelsen. Här samlar vi några beprövade strategier!
Omnikanal vs Multikanal: Skapa en Sömlös Kundupplevelse i E-handeln

Omnikanal vs Multikanal: Skapa en Sömlös Kundupplevelse i E-handeln

Som e-handlare är det viktigt att förstå skillnaden mellan omnikanal- och multikanalstrategi och hur man använder dessa för att skapa…
Hur du Minskar Returgraden på din Webshop

Hur du Minskar Returgraden på din Webshop

Förståelsen och hanteringen av dina returer är avgörande för att säkerställa en effektiv och lönsam webshop. Såhär kan du säkerställa…
Ny digital returvy i Nemo – automatisera returprocessen

Ny digital returvy i Nemo – automatisera returprocessen

Med en digital retur kommer kunden kunna välja returorsak, ladda upp bild vid behov och välja hur de ska skicka…

Vi vet hur e-handel ska fungera när den fungerar som bäst, helt enkelt.

Registrera dig på vårt nyhetsbrev!

Lösningar

Eseco

©Eseco System AB [#this year :%Y]

 Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60 • info@eseco.se

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner