fbpx
esecos logga

Uppdatera till den nya versionen av Klarna v.3

Uppdatera till den nya versionen av Klarna v.3

Klarna uppdaterar sin checkout

Klarna har funnits med i Nemo som betallösning sedan länge. När Klarna gick ut med att de lagt i en extra växel och skulle lansera en ny version, visste vi därför att det skulle bli något riktigt bra.

Klarna har nämligen lanserat Klarna v. 3, som även inkluderar Klarna Checkout. Det innebär en smidigare och bättre helhetsupplevelse för kunden, med förhoppningen att ni som företag även ska få en bättre konvertering i slutändan.

Vad är nytt i Klarna v.3?

Bland annat får ni tillgång till Insights-appen i deras Merchant Portal, där ni kan följa aktuell statistik kring försäljningen, kund-demografi och annan värdefull information. Några funktioner som har lagts till i syfte att boosta er försäljning, är bland annat förifyllda personuppgifter, fler betalningsalternativ samt en anpassningsbar checkout. Precis som tidigare, kan du som använder Nemo med Klarna V3: ändra order, aktivera betalningar och återbetala kunden med automatik från affärssystemet. Det finns även en HPP (hosted payment page) för Klarna v3, vilket gör att kundtjänst kan lägga manuella order i affärssystemet men där kunden ändå har alla möjligheter att signera köpet på ett säkert sätt!

Att vi nu kopplar ihop Klarna v.3 och Nemo innebär alltså en ännu mer friktionsfri och effektiv upplevelse – både för era kunder och er verksamhet!

För er som har Klarna v.2 är det extra viktigt att ni ser över detta, då den äldre versionen inte stöds efter oktober i år. Mer om det kan ni läsa här.

Vill du veta mer?

Vårt fokus ligger på att skapa smarta system som sparar tid och pengar för användaren, genom att eliminera dubbelt arbete och ineffektiv hantering.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer?

Fördelarna med att integrera ert POS med ERP – 5 anledningar att koppla samman systemen

Fördelarna med att integrera ert POS med ERP – 5 anledningar att koppla samman systemen

För de som säljer via både webshop och fysisk butik, är det vitalt att POS-systemet (Point of Sales) och ERP-systemet…
Vikten av att skapa en skalbar strategi för er e-handelslogistik

Vikten av att skapa en skalbar strategi för er e-handelslogistik

I det här blogginlägget ska vi därför gå igenom lite tips och “best practice” för hur ni skapar en skalbar…
Intervju med Esecos VD Maria

Intervju med Esecos VD Maria

Vad som började som ett sommarjobb har slutat med mångårig erfarenhet av e-handelsbranschen för Esecos VD Maria Arvidsson.
Håll era kundregister aktuella med Iper

Håll era kundregister aktuella med Iper

Nu har vårt affärssystem Nemo stöd för adresstvätt för norska kunder via företaget Iper. På så sätt slipper ni felaktiga…

Vi vet hur e-handel ska fungera när den fungerar som bäst, helt enkelt.

Registrera dig på vårt nyhetsbrev!

Lösningar

Eseco

©Eseco System AB [#this year :%Y]

 Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60 • info@eseco.se

WordPress Cookie Plugin by Real Cookie Banner