Valitive gästbloggar på Esecos kunskapsbank om vikten av uppdaterade kunduppgifter
Det är få saker som slår känslan av att bli personligt bemött. Som kund älskar man när företaget man handlar ifrån verkar förstå ens behov och preferenser. Men för att du som e-handlare ska kunna erbjuda denna service krävs det att du har koll på dina kundregister – ständigt uppdaterade och lagligt efterlevda.
Valitives perspektiv
”Många underskattar värdet av att ha korrekta kunduppgifter i varje steg av köpresan,” menar Robin Kusendal, Operation Manager på Valitive.
”Det handlar inte bara om att vara GDPR-kompatibel – det hjälper dig även att skapa en tätare relation till dina kunder och göra dem återkommande, lojala ambassadörer.”
Så underlättar Valitive via Eseco
- Automatiserade rutiner för datauppdatering: Du slipper manuell handpåläggning och risk för mänskliga fel.
- Förstklassig kundupplevelse: Med rätt uppgifter kan du erbjuda personliga rekommendationer och relevant marknadsföring.
- GDPR-säker hantering: Du visar att du tar kundernas integritet på allvar genom att hålla datan uppdaterad, vilket är en lagkrav enligt GDPR.
Resultatet? Kunderna känner sig sedda, bryr sig om dina erbjudanden – och kommer troligen tillbaka för ännu en positiv upplevelse.

Slutord: Sätt kunden i centrum!
Oavsett om du vill minimera returer, förbättra kundlojaliteten eller undvika utskicksstrul är uppdaterade kunduppgifter en grundförutsättning – både ur ett affärs- och lagperspektiv. Tack vare Valitives tjänster som finns tillgängliga i Esecos affärssystem slipper du krångel och kan istället sätta kunden i centrum.
Vill du veta mer om hur du kan ta din e-handel till nästa nivå och uppfylla GDPR-kraven på köpet? Kontakta oss på Valitive så berättar vi gärna mer!