fbpx
esecos logga

Valitive: Öka kundlojaliteten genom att ha uppdaterade kunduppgifter

Valitive: Öka kundlojaliteten genom att ha uppdaterade kunduppgifter

gästbloggare: valitive

Valitive gästbloggar på Esecos kunskapsbank om vikten av uppdaterade kunduppgifter

Det är få saker som slår känslan av att bli personligt bemött. Som kund älskar man när företaget man handlar ifrån verkar förstå ens behov och preferenser. Men för att du som e-handlare ska kunna erbjuda denna service krävs det att du har koll på dina kundregister – ständigt uppdaterade och lagligt efterlevda.

Valitives perspektiv

Många underskattar värdet av att ha korrekta kunduppgifter i varje steg av köpresan,” menar Robin Kusendal, Operation Manager på Valitive.

Det handlar inte bara om att vara GDPR-kompatibel – det hjälper dig även att skapa en tätare relation till dina kunder och göra dem återkommande, lojala ambassadörer.

Så underlättar Valitive via Eseco

  • Automatiserade rutiner för datauppdatering: Du slipper manuell handpåläggning och risk för mänskliga fel.
  • Förstklassig kundupplevelse: Med rätt uppgifter kan du erbjuda personliga rekommendationer och relevant marknadsföring.
  • GDPR-säker hantering: Du visar att du tar kundernas integritet på allvar genom att hålla datan uppdaterad, vilket är en lagkrav enligt GDPR.

Resultatet? Kunderna känner sig sedda, bryr sig om dina erbjudanden – och kommer troligen tillbaka för ännu en positiv upplevelse.

Slutord: Sätt kunden i centrum!

Oavsett om du vill minimera returer, förbättra kundlojaliteten eller undvika utskicksstrul är uppdaterade kunduppgifter en grundförutsättning – både ur ett affärs- och lagperspektiv. Tack vare Valitives tjänster som finns tillgängliga i Esecos affärssystem slipper du krångel och kan istället sätta kunden i centrum.

Vill du veta mer om hur du kan ta din e-handel till nästa nivå och uppfylla GDPR-kraven på köpet? Kontakta oss på Valitive så berättar vi gärna mer!

Vill du veta mer?

Vill du veta mer?

Valitive: Öka kundlojaliteten genom att ha uppdaterade kunduppgifter

Valitive: Öka kundlojaliteten genom att ha uppdaterade kunduppgifter

Valitive gästbloggar på Esecos kunskapsbank om värdet av uppdaterad kundinformation och hur det ökar lojaliteten och förtroendet för e-handlare.
Förbered din e‑handel för högsäsongen redan nu

Förbered din e‑handel för högsäsongen redan nu

Planera redan nu inför högsäsongen. Lär dig hur du med tidiga förberedelser, lageroptimering och automatiserade verktyg skapar en smidig och…
Starweb: Så bygger du förtroende i varje steg – och ökar konverteringen i din e-handel

Starweb: Så bygger du förtroende i varje steg – och ökar konverteringen i din e-handel

Starweb gästbloggar på Esecos kunskapsbank om hur man bygger ett starkare förtroende hos sina kunder – och på så sätt…
Därför är kundhantering (CRM) avgörande för din e-handel

Därför är kundhantering (CRM) avgörande för din e-handel

Att ha koll på dina kunder är en av de viktigaste nycklarna till framgång inom e-handel. Ett CRM-system hjälper dig…

Vi vet hur e-handel ska fungera när den fungerar som bäst, helt enkelt.

Registrera dig på vårt nyhetsbrev!

Lösningar

Eseco

©Eseco System AB [#this year :%Y]

 Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60 • info@eseco.se

WordPress Cookie-tillägg av Real Cookie Banner