fbpx
esecos logga

Valitive: Öka kundlojaliteten genom att ha uppdaterade kunduppgifter

Valitive: Öka kundlojaliteten genom att ha uppdaterade kunduppgifter

gästbloggare: valitive

Valitive gästbloggar på Esecos kunskapsbank om vikten av uppdaterade kunduppgifter

Det är få saker som slår känslan av att bli personligt bemött. Som kund älskar man när företaget man handlar ifrån verkar förstå ens behov och preferenser. Men för att du som e-handlare ska kunna erbjuda denna service krävs det att du har koll på dina kundregister – ständigt uppdaterade och lagligt efterlevda.

Valitives perspektiv

Många underskattar värdet av att ha korrekta kunduppgifter i varje steg av köpresan,” menar Robin Kusendal, Operation Manager på Valitive.

Det handlar inte bara om att vara GDPR-kompatibel – det hjälper dig även att skapa en tätare relation till dina kunder och göra dem återkommande, lojala ambassadörer.

Så underlättar Valitive via Eseco

  • Automatiserade rutiner för datauppdatering: Du slipper manuell handpåläggning och risk för mänskliga fel.
  • Förstklassig kundupplevelse: Med rätt uppgifter kan du erbjuda personliga rekommendationer och relevant marknadsföring.
  • GDPR-säker hantering: Du visar att du tar kundernas integritet på allvar genom att hålla datan uppdaterad, vilket är en lagkrav enligt GDPR.

Resultatet? Kunderna känner sig sedda, bryr sig om dina erbjudanden – och kommer troligen tillbaka för ännu en positiv upplevelse.

Slutord: Sätt kunden i centrum!

Oavsett om du vill minimera returer, förbättra kundlojaliteten eller undvika utskicksstrul är uppdaterade kunduppgifter en grundförutsättning – både ur ett affärs- och lagperspektiv. Tack vare Valitives tjänster som finns tillgängliga i Esecos affärssystem slipper du krångel och kan istället sätta kunden i centrum.

Vill du veta mer om hur du kan ta din e-handel till nästa nivå och uppfylla GDPR-kraven på köpet?

Vill du veta mer?

Vill du veta mer?

Så mäter du kundlojalitet i e-handel – och varför det är avgörande

Så mäter du kundlojalitet i e-handel – och varför det är avgörande

Så mäter du kundlojalitet i din e-handel. Vi går igenom de viktigaste nyckeltalen och varför lojalitet är avgörande för lönsamhet.
10 misstag e-handlare gör med produktdata – och hur du undviker dem

10 misstag e-handlare gör med produktdata – och hur du undviker dem

Produktdata är hjärtat i e-handeln. Här är 10 vanliga misstag e-handlare gör med produktdata – och hur du enkelt undviker…
Så planerar du ditt lager inför högsäsong

Så planerar du ditt lager inför högsäsong

Så planerar du lagerstatus inför högsäsong. Vi delar 6 tips för att undvika slut i lager, minska överlager och maximera…
Så ökar du kundnöjdheten med realtidsdata

Så ökar du kundnöjdheten med realtidsdata

Ge kunderna tydliga svar direkt. Så kan realtidsdata öka kundnöjdheten i din e-handel och göra både kundtjänst och kunder mer…

Registrera dig på vårt nyhetsbrev!

Lösningar

Eseco

©Eseco System AB [#this year :%Y]

 Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60info@eseco.se

WordPress Cookie-tillägg av Real Cookie Banner