Très Bien expanderar med Nemo

”Vi gjorde något som saknades och fick en flygande start.”

Kund sedan
2010
Omsättning
58,5 Mkr

Bakgrund

Något som alltid är på modet är väl ändå just mode? I en djungel av klädmärken och säsonger kan man hitta Très Bien som startades av fyra personer med bakgrund inom modeindustrin.

– E-butiken startade 2006 under en tid när vårt utbud knappt fanns på nätet. Så man kan kanske säga att Très Bien blev en reaktion till det, vi gjorde något som saknades och fick en flygande start.

Deras resa har gått starkt uppåt från starten och visar inga tecken på att dala. Våren 2020 öppnade de även upp sin butik i London, en uppstart som har varit oerhört spännande att få följa.

”E-handeln utvecklas ständigt och vi med den.”

Utmaningen

Den största utmaningen för Très Bien, enligt dem själva, är att konstant våga tänka nytt, utvecklas med tiden och inte stanna upp. När de letade efter ett affärssystem var dock den viktigaste faktorn att hitta en partner som inte bara kunde hjälpa dem att utvecklas framåt, utan även att vara nära till hands.

– Den lokala förankringen är viktig för oss. Vi utgick från Malmö och det gjorde även Eseco. Vi ville arbeta med någon som vi kunde vara nära och som kunde se och förstå våra behov. Med Nemo kan man göra nästan allt på ett och samma ställe.

Produkter

  • Affärssystemet Nemo
  • Kassasystemet Moneyweb

Integrationer

  • Magento
  • FedEx
  • Klarna

Länder

  • Sverige, Storbritannien, USA, Sydkorea, EU, Japan, med flera.

Butikerna anpassas efter efterfrågan

Under förra året öppnade Très Bien upp portarna för sin andra butik, placerad i London. Det har varit ett år kantat av en pandemi, men trots restriktioner och utmaningar har det gått väldigt bra för dem. Vad gäller utbudet i respektive butiker är de ständigt på tårna och mottagliga för vad kunderna vill ha.

– Vi försöker anpassa butikens innehåll efter efterfrågan och region så det är likadant med butiken i Malmö. Det är ett kontinuerligt arbete att hitta rätt.

Framtidsplanerna

Très Bien har som mål att fortsätta växa, både som e-handel och fysisk butik samt att vidare utveckla och jobba mer med sina egna varumärken. Något de har svårt att förutse dock är huruvida det kommer komma några e-handelstrender som de kommer haka på inom den närmsta framtiden.

– Det återstår att se. E-handeln utvecklas ständigt och vi med den. Oavsett vad jag svarar här kan det vara inaktuellt imorgon, men det är också en del av charmen att arbeta med e-handel.

Läs fler case

NYHETSBREV

Få e-handelsnyheter, tips & artiklar direkt till din inkorg

Genom att registrera din e-post godkänner du hanteringen av dina personuppgifter enligt Esecos integritetspolicy