Förenkla returhanteringen med Easycom
Easycom tar frågan om hållbar handel på allvar och erbjuder spännande lösningar på en av e-handelns största utmaningar: Returer.
Easycoms tjänst “digitala returer” låter konsumenten göra sina returer direkt i webbshopen och ger dig som e-handlare en inblick i dina kunders returmönster. Med tillgång till statistik över antal returer och vilka produkter som skickas tillbaka kan du som e-handlare ta fram nya och mer hållbara rutiner för er returhantering.
Så fungerar integrationen till Easycom
Integrationen mellan vårt affärssystem Nemo och Easycom bygger på att vi kommunicerar information om kundens order till Easycoms plugin i webbshopen. När en returförfrågan skapas genererar affärssystemet en returetikett som kunden kan skriva ut och sätta på paketet. Genom att webbshop och affärssystem är kopplade till Easycom kan kunden följa sin retur hela vägen från att returen registreras i systemet till att en ny vara skickas eller en återbetalning görs.
Läs mer om Easycom och deras tjänster här.
