Klarna uppdaterar sin checkout
Klarna har funnits med i Nemo som betallösning sedan länge. När Klarna gick ut med att de lagt i en extra växel och skulle lansera en ny version, visste vi därför att det skulle bli något riktigt bra.
Klarna har nämligen lanserat Klarna v. 3, som även inkluderar Klarna Checkout. Det innebär en smidigare och bättre helhetsupplevelse för kunden, med förhoppningen att ni som företag även ska få en bättre konvertering i slutändan.
Vad är nytt i Klarna v.3?
Bland annat får ni tillgång till Insights-appen i deras Merchant Portal, där ni kan följa aktuell statistik kring försäljningen, kund-demografi och annan värdefull information. Några funktioner som har lagts till i syfte att boosta er försäljning, är bland annat förifyllda personuppgifter, fler betalningsalternativ samt en anpassningsbar checkout. Precis som tidigare, kan du som använder Nemo med Klarna V3: ändra order, aktivera betalningar och återbetala kunden med automatik från affärssystemet. Det finns även en HPP (hosted payment page) för Klarna v3, vilket gör att kundtjänst kan lägga manuella order i affärssystemet men där kunden ändå har alla möjligheter att signera köpet på ett säkert sätt!
Att vi nu kopplar ihop Klarna v.3 och Nemo innebär alltså en ännu mer friktionsfri och effektiv upplevelse – både för era kunder och er verksamhet!
För er som har Klarna v.2 är det extra viktigt att ni ser över detta, då den äldre versionen inte stöds efter oktober i år. Mer om det kan ni läsa här.

Vill du veta mer?
Vårt fokus ligger på att skapa smarta system som sparar tid och pengar för användaren, genom att eliminera dubbelt arbete och ineffektiv hantering.