Jetshop levererar blixtsnabba e-handelsplattformar
Det är med passion för teknik, strategi och kunskap som Jetshop drivs framåt och levererar e-handelsplattformar till sina kunder. Deras tjänster är, precis som våra egna, helt molnbaserade och ger kunderna därmed en väldigt flexibel och anpassningsbar plattform. Med stora kunder såsom Scorett, Twist & Tango och Bergans, har Jetshop nått framgång efter framgång, och de ser inga hinder på vägen mot nya utmaningar.

Vår dialog med Jetshop började 2013 och har sedan dess varit i ständig rullning. Vi arbetar parallellt genom att vårt affärssystem Nemo anropar Jetshops webshop och fyller den med artiklar, texter, bilder och priser. I Nemo samlar vi sedan alla kunder och ordrar som kommer in från Jetshop. Jetshop agerar alltså som ett attraktivt skyltfönster ut mot kunden, för att sedan låta oss på Eseco hantera det bakomliggande systemet med exempelvis utleveranser, spårning och betalning. Vi har därmed ett starkt samarbete som oavbrutet rör sig framåt.
För att komma djupare bakom kulisserna på Jetshop, hörde vi av oss till företagets VD Fredrik Hedblom, för att höra mer om deras arbete och framtidsvisioner.
Intervju med Jetshop
Hur beskriver du Jetshop med tre ord?
Innovativt, framåtlutat och kundfokuserat.
Hur tänker du kring e-handel och digitalisering av konsumtion? Ser du främst för- eller nackdelar?
Jag tror att majoriteten av all handel redan idag har en digital touchpoint även om avslutet sker i butik, konsumenten gör väldigt ofta research online innan själva köpet. Utöver det så är det ju ett faktum att e-handeln tar stora marknadsandelar år efter år från den fysiska handeln och detta förändrade köpbeteende kommer att ta ännu mer fart i och med Corona.

Vad är en viktig del i en webshop som många kanske glömmer bort?
Hastigheten! Det är otroligt viktigt att man har en snabb e-handel. Utan det kommer kunden att lämna siten utan att ha genomfört ett köp. Utöver det måste den vara intuitiv i sin design.
Er “slogan” är ju ONE STEP AHEAD, hur tänker ni kring detta? Vad betyder det för företaget?
Det är viktigt för oss att se vilka trender som finns och förstå dem, detta för att vi skall kunna ligga i framkant med vår plattform, men också i vår kunskap som vi förmedlar till våra kunder och partners. Världen förändras otroligt snabbt och då gäller det att ligga i framkant för att inte bli omkörd.
Vart ser ni Jetshop om 3 år?
Jetshop är redan idag ett välmående företag med nöjda kunder, men vi vill mer. Jag ser att Jetshop då är den ledande SaaS leverantören av e-handelslösningar i Norden och kanske norra europa. Vi har de allra nöjdaste kunderma och vi ligger fortsatt i framkant gällande kunskap och teknologi.
