fbpx
esecos logga

Är din e-handel redo för Black Friday?

Är din e-handel redo för Black Friday?

En introduktion till Black Friday

Den 24 november är det dags för Black Friday, USA:s största shopping- och readag, som även funnits inom svensk handel sedan några år tillbaka. Våra e-handelskunder har vässat, inte bara sina erbjudanden, utan även plockhantering och ordermottagning inför denna dag.

Tillsammans med Cyber Monday, tre dagar senare, markerar Black Friday starten på julhandeln och många amerikaner börjar juldekorera och shoppa.

En ökande trend bland e-handlare att anamma Black Friday

Black Friday har egentligen inte funnits i Sverige innan 2013 då flera svenska butikskedjor och e-handelsföretag uppmärksammade dagen med specialerbjudanden. Samma år ökade näthandeln under Black Friday med 100 procent jämfört med en vanlig fredag. Det som handlades mest i Sverige under Black Friday var böcker, datorspel och filmer.

Den amerikanska traditionen har även spridit sig våra nordiska grannar. I Finland ökade näthandelsförsäljningen med 258 procent jämfört med en vanlig fredag och i Norge var motsvarande ökning 143 procent.

Försäljningssiffrorna under Black Friday fortsätter peka uppåt för varje år som går och inom svensk e-handel var omsättningsökningen hela 59 procent år 2016.

Tveka inte att höra av dig om du vill veta mer om hur du kan förbereda din e-handel inför Black Friday.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer?

Så ökar du kundnöjdheten med realtidsdata

Så ökar du kundnöjdheten med realtidsdata

Ge kunderna tydliga svar direkt. Så kan realtidsdata öka kundnöjdheten i din e-handel och göra både kundtjänst och kunder mer…
Black Week 2025 – är din e-handel redo?

Black Week 2025 – är din e-handel redo?

Black Week 2025 närmar sig. Här är 5 steg och praktiska tips som gör din e-handel redo för årets mest…
Optimera din checkout: 7 knep som minskar avhopp i kassan

Optimera din checkout: 7 knep som minskar avhopp i kassan

Så minskar du avhoppen i kassan. Vi delar 7 konkreta tips för att optimera din checkout i din e-handel och…
Så skapar du fraktalternativ som konverterar – utan att förlora marginal

Så skapar du fraktalternativ som konverterar – utan att förlora marginal

Optimera frakten i din e-handel utan att tappa marginal. Så skapar du fraktalternativ som både konverterar och sparar pengar.

Registrera dig på vårt nyhetsbrev!

Lösningar

Eseco

©Eseco System AB [#this year :%Y]

 Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60info@eseco.se

WordPress Cookie-tillägg av Real Cookie Banner