Med fotriktiga kliv mot e-handelstoppen

“Eseco tar ansvar fullt ut och ser till att alla pusselbitar faller på plats”

Kund sedan
2018
Omsättning
85 Mkr

Bakgrund

Varje steg räknas!
Det tycker vår kund MinFot, som varje dag erbjuder sina kunder ett fantastiskt utbud av skor, strumpor och andra tillbehör som gör att fötterna blir glada! Bakom företaget har vi bland annat grundaren Cajsa Krikström, som med sin bakgrund som sjukgymnast har byggt upp ett företag som verkligen sätter kundens fötter i fokus!

Det MinFot främst fastnade för med Eseco var kopplingen till webshopsleverantören Jetshop, som varit samarbetspartner sedan lång tid tillbaka. Affärssystemets flexibilitet var sedan det som MinFot främst fastnade för när de valde Eseco som leverantör.

”Vi såg efterfrågan av varor som vi trodde skulle fungera bra att sälja via nätförsäljning.”

Logistiken var prioritering

dag har MinFot över 4000 artiklar i lagret och säljer både inom Sverige, Norge och Danmark. Tillväxten har ständigt satt press på lagerhållningen och logistiken, som från början höll till i garaget hemma hos Cajsa och delägaren, tillika maken, Ola Krikström. Det senaste året har de även fått flytta ut ur sitt större lager och huserar nu hos en TPL.

– Det var många utmaningar i samband med flytten, men Eseco hjälpte oss till att få ihop all integration som behövdes. De tar ansvar fullt ut och ser till att alla pusselbitar faller på plats när det gäller olika integrationer.

Produkter

  • Affärssystemet Nemo
  • Kassasystemet Moneyweb

Integrationer

  • Jetshop
  • Order Nordic
  • Klarna V3
  • Amazon

Länder

  • Sverige
  • Finland
  • Norge
  • Danmark

Tydliga framtidsplaner

Framtiden är ljus för Båstadföretaget och med en bransch som ständigt rör sig framåt och utvecklas så finns det en mängd olika alternativ för den drivna. MinFot ligger redan i framkant med många av de senaste trenderna vad gäller försäljning på Amazon och att ha ett robotlager – men företaget fortsätter att hålla utkik efter nya finesser.

– Vi tycker det är spännande med nya trender och försöker hänga på och vara lyhörda för vad våra kunder efterfrågar.

På frågan vad som är deras framtidsplaner svarar MinFot klart och tydligt.

– Fortsatt ökad tillväxt och bygga Minfot varumärket ännu starkare.

Läs fler case

NYHETSBREV

Få e-handelsnyheter, tips & artiklar direkt till din inkorg

Genom att registrera din e-post godkänner du hanteringen av dina personuppgifter enligt Esecos integritetspolicy