På 24.se ligger bra kundsupport, låga priser och snabba leveranser i fokus. Vilket märks!
Redan 1992 tog det fart som en sidohobby, i en källare med en person anställd. Idag säljs hemelektronik, datortillbehör, tv-spel och fritidsprodukter (bara för att nämna några produktkategorier) under ett enda digitalt tak.
– Funderingar kring att öppna en webbshop hade funnits ett tag, men den dagen vi hade möte om detta ringde telefonen och en säljare frågade om vi vill köpa ett nytt webbshopskoncept. Det måste vara ödet, sa vi och tackade ja.
Efter en tid av växtvärk i det tidigare affärssystemet valde 24.se att leta efter en leverantör som kunde tillgodose deras behov av vidareutveckling och ständigt växande volymer.
– När vi kom upp i 100 ordrar per dag klarade inte vårt dåvarande system av den stora volymen, vi tittade då efter ett företag som kunde hjälpa oss att växa. Fokus sattes på att hitta en partner som hade gedigen kunskap, innovativa ideér samt hade ett mindre men mer sammansvetsat team där man inte blir ”en i mängden” av kunder.
Eseco har sedan dess hjälpt 24.se att effektivisera hela lagerstrukturen från plock och pack till utleverans genom smart vagnsplockning. Man har även rationalisterat hanteringen av inköp med hjälp en mycket avancerad och lättarbetad prognosmodul – färre felinköp leder till korrekt lagernivå!
I samarbete med Jetshop har Eseco även utvecklat en strömlinjeformat artikel- och orderhantering från shop till affärssystem varpå manuell hantering kunnat elimineras. Genom direkt kommunikation till Tradera, CDON Marketplace och Fyndiq kan 24.se öka sin försäljning och närvaro på marknaden.
Tillsammans fortsätter Eseco och 24.se att ständigt hitta nya lösningar för att effektivisera och automatisera deras processer.
– Vi har ett nära samarbete med logistikkonsulter som hela tiden pumpar oss med effektiva lösningar som de redan implementerat hos andra e-handlare, som vi sedan låter Eseco implementera.
Produkter
Integrationer
Länder
Vad är den största fördelen med att arbeta i Nemo, enligt er?
– Att Eseco är ett litet sammansvetsat team.
Läs mer om affärssystemet NemoE-handelsbranschen är en bransch i ständig förändring där nya trender och ny teknologi lanseras tätt inpå varandra. Även på 24.se går det framåt och är ingen brist på framtidsplaner.
– Mer globaliserad försäljning inom marknadsplatser såsom Amazon och andra snarlika plattformar, EU öppnar upp sig mer och mer och blir en sömlös handelsplats. För att lyckas i framtiden och stå sig i konkurrensen krävs mer automatisering då lönekostnaden i Sverige är väldigt hög i jämförelse med lågkostnadsländer.
Och hur tror ni att 24.se har utvecklats om 10 år?
– Mer automatiserat men fortsatt med kunden i 100% fokus.
Sweden Loyalty Group arbetar med att utveckla IT-lösningar för produktframtagning, premier och förmåner med målet att ge sina kunder starkare kundlojalitet och kundnöjdhet. Med Loyalty Group som partner får kunderna allt från effektiv produktframtagning, inköp, lager och logistik.
MinFot har, förutom ett över 4000 artiklar i lager, en enorm kunskap kring allt som har med fötter att göra. Bland produkterna finns förutom skor även inlägg, sulor, stödstrumpor och fotvård – allt som hjälper kunden att gå rätt och gå skönt!
Vid starten 1998 var det ett nätforum för växtintresserade - idag har Odla.nu de inte bara en välfylld webshop, utan även en fysisk butik i Kristianstad! Med både ett stort utbud och stor expertis har vi här en oas för alla kunder, med eller utan gröna fingrar!
I en djungel av klädmärken och säsonger kan man hitta Très Bien som startades av fyra personer med bakgrund inom modeindustrin. Deras resa har gått starkt uppåt från starten och visar inga tecken på att dala.
Vapes är de en av Sveriges ledande aktörer inom e-cigaretter, e-juicer och respektive tillbehör. Via sin webshop samt sina fysiska butiker i Lidköping och Göteborg erbjuder de ett stort utbud (med bland annat över 1000 smaker av e-juicer), snabba leveranser och personlig service.