Ett effektivt sätt att nå ut med dina produkter utanför den egna webshopen är via marknadsplatser. En marknadsplats är en e-handelsplats med produkter från olika leverantörer, som samlas under samma “tak”. I vårt affärssystem Nemo finns det integrationer till lite olika marknadsplatser, bland annat till Fyndiq som har varit med oss ett tag.
Nu har våra vänner på Fyndiq uppdaterat sin plattform och vi har såklart kopplat upp oss till den nya uppdateringen. Så för att allt ska gå lite smidigare för er som återförsäljare, kan ni nu kopplat upp ert nemo till deras nya plattform!
Kunden hittar dina produkter, lägger beställningen och genomför transaktionen på Fyndiqs sida. När beställningen sedan är gjord och transaktionen godkänd så registreras ordern automatiskt i affärssystemet Nemo och ni kan plocka och packa som vanligt.
All försäljning som sker via Fyndiq kommer att loggas i en separat försäljningskanal (likt de andra marknadsplatserna vi har kopplingar till), för att du ska kunna följa upp och utvärdera den specifika kanalen.
Kontakta oss idag så hjälper vi dig! Eller är du inte helt övertygad än? Här har vi skrivit ett helt blogginlägg om fördelar och nackdelar med marknadsplatser!
Händer det att ni får in ärenden till kundtjänst som är svåra att härleda till rätt order eller kund? I våra affärssystem ska det vara enkelt och smidigt att söka fram viktig information. Därför lägger vi nu till ytterligare en sökfunktion i Nemo.
Med sina 2,2 miljoner kunder och över 2000 anslutna handlare är CDON Marketplace nordens ledande marknadsplats. Här säljs produkter från alla tänkbara kategorier och som ansluten e-handlare får du en unik möjlighet att nå ut till en ny stor kundkrets.
Strålande nyheter för dig som har Woocommerce som e-handelsplattform! Nu har vi byggt en koppling mellan Woocommerce och vårt affärssystem Nemo. Integrationen ger bland annat stöd för automatisk hämtning av kunder, order och synkning av artiklar & artikelsaldon.
Under våren har utvalda e-handlare fått ta dela av tips och information och om hur man med relativt små medel kan optimera sin e-handel. I det senaste utskicket ger vi bland annat tips på hur man som e-handlare kan automatisera sin verksamhet.
Vi är stolt partner till ett av årets stora e-handelsevent SEBC den 16 och 17 maj. Kommer du vara på plats? Kom förbi vår monter och snacka smart e-handel med oss!